Schrack Technik s.r.o.

READY. SET. CHARGE.

Nabíjacie stanice pre autá vyrobené spoločnosťou Schrack Technik pod značkou i-CHARGE dláždia cestu pre mobilitu šetrnú ku klíme. Sú najlepším riešením pre všetky v súčasnosti dostupné elektricky poháňané vozidlá (autá, motocykle, skútre a bicykle) a sú navrhnuté tak, aby vyhovovali všetkým miestam:

  • Verejné budovy, ako sú podzemné parkoviská, nákupné centrá a letiská
  • Vonku, napr. čerpacie stanice, servisné zóny, zákaznícke parkoviská
  • Súkromné ​​použitie v garáži, prístrešku pre auto alebo pre súkromný prístrešok
  • Športové a rekreačné zariadenia, ako sú hotely, verejné kúpaliská, golfové ihriská, či tenisové kurty

Pri vývoji nabíjacej stanice i-CHARGE sme sa zamerali na užívateľskú prívetivosť. Jednoduchá obsluha v kombinácii s inteligentnou logikou nabíjania tak umožňuje bezproblémové, rýchle a bezpečné nabíjanie. Vzdialená údržba a pravidelné aktualizácie softvéru zaisťujú bezpečnosť.

Prehľad produktov v eshope

Na nabíjanie akumulátora vozidla sa striedavý prúd (AC) z elektrickej siete mení na jednosmerný prúd (DC). Premenu vykonáva nabíjačka, ktorá je buď zabudovaná vo vozidle (palubnej), alebo v elektrickej nabíjacej stanici. Elektronický riadiaci systém vo vozidle (battery management system, BMS) sleduje priebeh nabíjania, teplotu článkov a napätie napájacích článkov. Podľa toho upravuje proces nabíjania, aby sa optimalizovala doba nabíjania a životnosť batérie. Napájanie prebieha zo špeciálnych napájacích zástrčiek a nabíjacích káblov, ktoré prenášajú nielen elektrickú energiu, ale aj dáta.

V porovnaní s elektromobilmi sú požiadavky na napájanie menej náročné v prípade jednostopových vozidiel, ako sú e-kolesá alebo e-kolobežky. Ich batérie potrebujú vzhľadom na nižšiu kapacitu nižší nabíjací výkon. Preto postačí správne istená uzemnená zásuvka.

Dobitie až na 80 % je možné za menej ako 30 minút (v závislosti na kapacite batérie vozidla a dostupnom nabíjacom výkone - predpoklad 60 kWh batérie s nabíjacím výkonom 150 kW). Vďaka rýchlonabíjacím staniciam na jednosmerný prúd, kde sú menič a nabíjačka zabudované do nabíjacej stanice, je možné elektromobily používať aj pre diaľkové cesty.

Doba nabíjania sa líši v závislosti na kapacite batérie, nabíjačke a dostupnej elektrickej sieti. Priemerná doba nabíjania z "prázdnej" do plne nabitej batérie s kapacitou 60 kWh sa pohybuje medzi 2 hodinami (režim 3) a 24 hodinami (uzemnená zásuvka, režim 1). Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom (režim 4 a 50 kW) môže byť dokončené v priebehu jednej hodiny.

Nabíjačky HPC (High Power Charger) s nabíjacím výkonom až 350 kW dobu nabíjania zodpovedajúcim spôsobom skracujú. Skutočná doba nabíjania je obvykle kratšia, pretože akumulátor nie je takmer nikdy úplne vybitý.

Nabíjacie stanice i-CHARGE pre použitie na verejných a poloverejných miestach môžu byť vybavené rôznymi aktivačnými a platobnými systémami. Aktiváciu je možné vykonať pomocou kľúča, karty RFID alebo mobilnej aplikácie. Zákazníci môžu platiť pomocou slotu na mince, QR kódu a priame platby platobnou kartou alebo zúčtovanie prostredníctvom OCPP (prostredníctvom dodávateľa energie alebo poskytovateľa platobných služieb). Nabíjacie stanice je možné tiež integrovať do systému parkovacích garáží.

Meranie množstva elektriny spotrebovanej na nabíjanie na nabíjacom mieste sa vykonáva ich osadením meračom schváleným MID. Aby bolo možné v budúcnosti dodržiavať aj predpisy týkajúce sa kalibrácie, sú všetky produkty i-CHARGE CION Online vybavené okienkom na sledovanie meradla.

Štandardizovaný komunikačný protokol OCPP 1.5 alebo 1.6 umožňuje používať produkty rôznych výrobcov v rámci spoločnej nabíjacej siete. Protokol autorizuje nabíjacie karty klientov a po ukončení nabíjania prenáša tzv. záznamy o nabíjaní (CDR), ktoré obsahujú dobu nabíjania a množstvo elektriny. Prevádzkovateľ nabíjacej stanice potom môže zákazníkovi vyúčtovať elektrickú energiu. Je tiež možné, aby niekoľko prevádzkovateľov praktizovalo clearing, takže ich klienti môžu využívať stanice iných prevádzkovateľov (roaming).

Zelená kontrolka na nabíjacej stanici CION signalizuje, že je nabíjacia stanica v pohotovostnom režime. Stanica automaticky rozpozná, že je pripojený kábel elektromobilu. Ak je nutná aktivácia, je možné na aktiváciu nabíjania použiť kľúčový spínač alebo bezkontaktnú kartu (RFID). Ak nie je aktivácia vyžadovaná, nabíjanie sa aktivuje automaticky. Počas tohto procesu sa displej LED zmení na zeleno blikajúci režim. Ak bolo overenie prijaté, nabíjanie sa spustí a LED indikátor sa zmení na modrý.

Systém riadenia batérie (BMS) vozidla riadi proces nabíjania a zaisťuje rýchle nabíjanie a optimalizovanú životnosť batérie. Vytiahnutím zástrčky na strane vozidla sa nabíjanie ukončí. Nabíjacia zásuvka alebo nabíjací kábel sa okamžite odpojí od zdroja napájania, čo spoľahlivo zabráni akémukoľvek zraneniu osôb.

Tento proces je podobný aj pri ostatných modeloch. Farby signálu sa však môžu líšiť!

Nabíjacie stanice so zásuvkou CEE majú integrovaný pomocný kontakt. Tento kontakt rozpozná zapojenú zástrčku a zaistí bezpečné zapnutie a vypnutie. Nabíjacie miesto chráni kombinovaný prúdový chránič so strážením reziduálneho prúdu (RCBO). Elektromobil je pripojený buď priamo (Režim 1), alebo pomocou mobilnej nabíjačky (tzv. "in cable control box", ICCB) (Režim 2).

Na rozdiel od režimov 1 a 2 je riadiaca jednotka nabíjania a celé bezpečnostné zariadenie umiestnená v nabíjacej stanici. Nabíjacie káble nemajú žiadne ďalšie ochranné alebo komunikačné zariadenia. Typické nabíjacie výkony sa pohybujú od 3,7 kW jednofázovo do 43 kW trojfázovo. Výrobcovia vozidiel a nabíjacích staníc v EÚ sa dohodli na systéme nabíjacích zástrčiek TYP 2. Okrem zásuvky TYP 2 je možné použiť aj pevne pripojený nabíjací kábel TYP 2. Nabíjačka je umiestnená vo vozidle a určuje maximálny možný nabíjací výkon.

Na rozdiel od metód nabíjania striedavým prúdom v režimoch 1 až 3 sa elektromobil pri pripojení konektormi CHAdeMO a CCS nabíja jednosmerným prúdom. Nabíjačka je umiestnená v nabíjacej stanici - jej veľkosť a hmotnosť preto nie sú obmedzené priestorom vo vozidle. Nabíjací výkon je oveľa vyšší a umožňuje rýchle a bezpečné nabíjanie batérie vozidla. V závislosti na nabíjacom výkone a kapacite akumulátora je možné akumulátor nabiť na najmenej 80 % za približne 8-30 minút.